Contentmarketing werkt! In 4 stappen naar uw verhaal

Om uw bedrijf, organisatie of gebied op een juiste manier te positioneren, is communicatie alleen niet meer voldoende. Om uw doelgroepen echt te bereiken, is ‘het achterliggende verhaal’ belangrijk. Contentmarketing biedt daarbij uitkomst! Lees hoe contentmarketing ook voor u kan werken.

Inspireren en activeren

 

Content inspireert en activeert. Door de inhoud van uw verhaal wordt de band met uw doelgroep(en) versterkt. Uw verhaal moet dus worden verpakt in een vorm die uw doelgroep aanspreekt. Verhalen die uw doelgroep graag leest of kijkt geven uw bedrijf of gebied haar onderscheidende positionering geven. Door die verhalen zo te vertellen dat ze op het juiste moment de juiste doelgroep bereiken, vergroot u uw bereik. Zo boekt u het optimale resultaat.

Voor succesvolle contentmarketing zijn een aantal stappen nodig:

  1. De strategie - Waarom doet u wat u wat doet? Waarom zouden opdrachtgevers juist met u moeten werken? Kortom de ontwikkeling van uw verhaal én voor wie dat verhaal bestemd is. Wat interesseert uw doelgroep(en) en waar kunnen wij ze vinden?
  2. De inhoud – Een vertaling van de strategie naar de inhoudelijke vorm. Verhalen, video’s, vlogs, uiteraard passend bij uw doelgroep
  3. De verspreiding – De inzet van uw verhaal via de vastgestelde kanalen. Kanalen waar wij uw doelgroep(en) kunnen bereiken. Uw eigen kanalen, onze mediakanalen én kanalen van derden die interessant zijn.
  4. Het resultaat – Uiteraard zijn de eerste drie stappen gericht op resultaat. Verhoging van webbezoeken, meer interesse in uw nieuwsbrief, verhoging van het aantal deelnemers van uw Linkedin pagina en uiteraard contact met nieuwe opdrachtgevers. Gewenst resultaat dat vooraf samen wordt vastgesteld.

ELBA \ REC biedt de complete dienstverlening om contentmarketing voor uw bedrijf of gebied te verzorgen. Een professioneel projectteam van o.a. tekstschrijvers, socialmedia-adviseurs, marketing-en communicatieadviseurs en grafisch vormgevers is in staat alle benodigde stappen van strategie tot resultaat voor u uit te voeren.

Dat het een aanpak is die werkt blijkt uit de tevredenheid van onze klanten. Zo is ELBA\REC verantwoordelijk voor formulering en uitvoering van de contentstrategie van JLL Nederland. We ondersteunen JLL bij corporate marketingactiviteiten, projectcommunicatie, PR en evenementen. Doordat JLL Nederland zichtbaar is geworden in prominente media als FD, BNR en Financiële Telegraaf, heeft het concern veel gewonnen aan autoriteit op verschillenden relevante thema’s.

Ook voor Flevokust Haven voert ELBA\REC een succesvolle contentmarketingcampagne. Door de combinatie van de unieke eigenschappen en de ligging kunnen bedrijven maximaal profiteren van de centrale locatie. Het gebied is volop in ontwikkeling en daarvoor wisten we veel aandacht in lokale en vakmedia te genereren.

Complete dienstverlening

Bereik

Dat bereik vergroten we via onze eigen kanalen. ELBA \ REC verzorgt jaarlijks meer dan zestig vakbladen, organiseert meer dan 25 evenementen en beheert hét nieuwsplatform van en over de stad: stadszaken.nl, met meer dan 60.000 bezoekers per maand. Wij zijn dus goed in staat een groot deel van uw zakelijke doelgroep te bereiken: gemeenten en de zakelijke markt rondom stedelijk interieur, smart city, groen, infra en bedrijventerreinen.

Card image cap

Arjan Ankerman

Directeur Vastgoedcommunicatie

Arjan Ankerman

Directeur Vastgoedcommunicatie

T: 06 21 87 84 82
E: a.ankerman@elba-rec.nl