Vastgoedcommunicatie

De juiste doelgroep op de juiste manier weten te raken, weten wat mensen beweegt… dat is waar het in de communicatie – en vastgoedcommunicatie – om draait. Met ruim 15 jaar ervaring is Elba-Rec uitgegroeid tot een toonaangevend adviesbureau gericht op de profilering van uiteenlopende vastgoedprojecten. Of het nu om een kantoorpand gaat dat verhuurd moet worden, een woningbouwproject dat onder de aandacht moet worden gebracht of een winkelcentrum dat zich wil profileren in zijn regio. Op het gebied van wonen, werken en winkelen is Elba-Rec uw partner om verrassende strategieën en identiteiten te ontwikkelen voor uw vastgoedproject.

Wonen

Een woning is tegenwoordig veel meer dan alleen een dak boven het hoofd. Met een woning maken we duidelijk wie wij zijn. Ook de omgeving speelt daarbij een rol. Kiest de consument voor een stedelijke en dynamische omgeving, of voor de rust en ruimte van een buitenwijk? En nog belangrijker: wat ziet de consument als zíjn thuis?
De marketing en communicatie rondom woningbouwprojecten is een sterk interactief proces dat is geënt op een unieke identiteit van het project. Een identiteit die niet alleen tot de verbeelding van de koper moet spreken, maar die vooral ook de weg wijst binnen het project. Het vraagt om een hoge mate van creativiteit, waarbij we denken in oplossingen om resultaat te boeken. Dat dit nog steeds kan, bewijzen wij elke dag!
Een goed voorbeeld van een project met een eigen identiteit is Opgewekt Wonen. Bij dit project staat het energieneutrale karakter van de woningen centraal. Meer info: www.opgewektwonen.nl

Werken

Niet langer staat het gebouw of de ruimte centraal, maar draait het om een concept dat wordt verhuurd. Een overschot aan vierkante meters dwingt ontwikkelende partijen tot een klantgerichte aanpak. Ambities, drijfveren en eisen van potentiële gebruikers vormen de uitgangspunten voor een op maat gesneden profilering en een gerichte verhuur- of verkoopstrategie.
Voor het project Eurobuilding in Eindhoven verhuren we niet de 5.000 vierkante meter ruimte, maar kijken we juist waar de eindgebruiker behoefte aan heeft. Is dat één grote ruimte, een kantoortuin of moeten we de ruimte opsplitsen zodat kleine zelfstandigen hier gebruik van kunnen maken?
Voor een op maat gesneden profilering creëren we een toegevoegde waarde voor het gebouw. Wat houdt potentiële huurders bezig en welke rol speelt vastgoed in de totale mix van beleidsinstrumenten? Hier komen prikkelende en eigentijdse concepten uit voort, waarbij we crossmediale communicatie of juist gerichte acties inzetten. Maar waar ook voor gekozen wordt, altijd komt het aan op het vermogen te verleiden.

Winkelen

Een winkelcentrum vertegenwoordigt veel meer dan alleen een economische en stedebouwkundige waarde. Een onderscheidend vermogen versterkt de belevingswaarde van een winkelcentrum. Welke emotie kan een winkelgebied oproepen bij de consument? Om daarop in te spelen is het noodzakelijk om te weten wat consumenten beweegt en wat ze blijft bewegen. Op deze manier wordt het winkelcentrum een strategische ontmoetingsplek.
Een eigen identiteit voor het winkelcentrum is daarbij onmisbaar. Het versterkt de binding met de consument, maar met alleen een identiteit zijn we er nog niet. We moeten de consument blijven boeien. Dat doen we door het organiseren van promotionele activiteiten en evenementen. Hiermee creëren we een optimale ‘line of desire’, toegespitst op de altijd veranderende klantbeleving.
Zo organiseren wij voor Boulevard Cruquius jaarlijks verschillende evenementen en consumentenacties rondom belangrijke retailmomenten. Dat leidt tot extra bezoeken aan dit veelzijdige winkelgebied.

Wilt u meer informatie over de mogelijkheden rond vastgoedcommunicatie? Neem dan contact op met Arjan Ankerman, a.ankerman@elba-rec.nl of Jessica van Breda, j.vanbreda@elba-rec.nl.